30.8.09

Epping Forest

Tack vare teknikens under så ligger våra foton och videos utspridda mellan tre olika medium; min digitalkamera, min mobil samt James' mobil. Så ni får hålla till godo med de två foton jag delar med mig av här, tills jag lyckas ta mig an med mobilöverföringarna och ni kan få se mig rulla ned för en backe på en golfbana (om ni har tur). ;)

Hur som helst, kom till campingen strax efter lunchtid igår, stod i kö i ungefär en timme innan vi kunde åka in på området och sätta upp tältet. Efter det var avklarat begav vi oss på utforskningsfärd och råkade klampa rakt in på en golfbana, där vi irrade runt ett litet tag. Vi hittade även bär som vi mumsade på (såg ut som mörkblå hallon -nån som kan namnet?) innan vi lyckades hitta en landsväg som vi följde ner mot stan där vi inhandlade en engångsgrill och marshmallows. :D När vi kom tillbaka (efter 2½ h..) testade James en marshmallow- och jordgubbskebab;


Även färdiggrillad kyckling lades på grillen (vadå, den måste ju värmas) och vi rullade ihop egna fajitas. När mörket smög sig på förvandlade vi grillen till en liten lägereld som vi satt och mös vid, och tittade upp på stjärnorna vid. <3


På morgonen dagen efter packade vi ihop allting igen, tog med oss resten av matsäcken och åkte till en annan del av skogen, där vi åt frukost och vandrade runt lite. Men tyvärr finns det alldeles för mycket vägar genom skogen, så man fick aldrig en riktig skogskänsla när bilarna vrålade på i bakgrunden hela tiden. :/ Vi hängde inte kvar alltför länge, utan åkte hem igen rätt omgående. Och sen dess har vi chillat och myst, och just nu står James i köket och jobbar på en Shepherd's Pie till oss ikväll. Mys! Vet inte vad som står på schemat för imorgon än, men vi kommer troligtvis sova ut ordentligt, för inatt går första säsongen av The Office på TV (och jag har, fy skäms, inte sett ett enda avsnitt). James är ledig eftersom det är "Bank Holiday Monday" imorgon (som de har lite då och då, istället för våra kristna småhelger). Däremot ska han/vi jobba på lördag, då hans jobb är med på nån sorts marknad. Ser fram emot att få komma ut lite och vara social!

3 kommentarer:

  1. Blackberries eller svenska bjornbar. Tror det kan ha varit det. :)

    SvaraRadera
  2. Du hade fått svar redan på vad det va :-) Men det måse ha varit björnbär! Det finns i skåne åxå..har du inte plockat det här hemma?

    / Thina

    SvaraRadera
  3. Thina - Björnbär var det. :D Jag har aldrig plockat det innan, är sämst på att kunna namn på växter och bär och träd och allt sånt. :P

    SvaraRadera