27.8.09

Uttråkad

Vädret är lite lagom mulet, det blåser en kall bris och jag har ingen vidare lust att gå ut och uträtta ärenden just nu (även om jag borde skicka iväg en biblioteksbok -ja mamma, jag ska- och förmodligen skaffa ett engelskt bankkonto). Jag känner för att plugga, men ingen av mina kurser (Psykologi I på Dalarnas Högskola samt Sociologi: Teori och metod via Lunds Universitet) har satt igång än, så jag skulle bara famla i mörkret om jag började läsa i valfri bok på måfå. Och inte har jag tillräckligt mycket energipoäng på Maffia Wars på Facebook än för att komma nånstans heller.

What's a girl to do? Naturligtvis starta en blogg! Min gamla ligger och skräpar här fortfarande, och så har jag ju givetvis min gamla trogna bilddagbok, men den kan vara svåröversiktlig och -tolkad, efter 4 år av bildspammande och beskrivning av ett liv jag inte längre lever, ett jag som inte längre finns. Missuppfatta mig rätt; givetvis är det en del av mitt förflutna och det har format mig till den jag är idag, men det känns inte rätt ifall någon går igenom några inlägg 2-3 år bakåt i tiden och tror att de på så sätt vet vem jag är, hur jag är, idag. Det vet jag ju inte ens själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar