7.10.09

..

Igår och i förrgår brast det igen. I förrgår var det skolstressen som triggade, igår håret (jag vet att det låter löjligt, men av någon anledning så har jag på sista tiden blivit väldigt självkritisk mot mitt utseende -precis tvärtemot vad jag tycker att alla andra borde vara).

Just nu sitter jag och skriver på sociologiuppgiften som ska in idag (deadline vid midnatt svensk tid), har skrivit 2 sidor hittills och måste få ihop 6-8 st. Inte för att jag förstår hur, dock. Jag begriper inte varför det finns ord- eller sidgräns på universitetet, vem som helst borde ju förstå att man inte skriver några få meningar, eller en hel bok (nu snackar vi inte uppsatsskrivning, utan vanliga inlämningsuppgifter). Det viktigaste är ju att få med det väsentliga, eller hur? Och jag har svårt för att ordbajsa när jag gör inlämningsuppgifter; jag vill få det sakligt och konkret. Alla som nån gång läst kurslitteratur på universitetsnivå förstår nog vad jag pratar om när jag säger att man lätt kan sammanfatta de allra flesta 500-sidorsböcker till 20-sidorshäften.

Nåja, det är bara att skriva på och hoppas på det bästa. Om en timme kommer James hem och då ska jag pausa lite, innan han måste sticka vidare till replokalen. Inatt ska jag försöka sova ut ordentligt, för imorgon måste jag skriva konstruktiv kritik på minst 300 ord, max 500 (där har vi det igen, suck..) till 4 olika essäer för min andra kurs, Creative Writing. Jag får nog skippa London tyvärr, för jag har varken tid eller råd. Eller lust egentligen, så som jag mått på sistone.. Men imorgon kväll kommer iallafall Henkan, jag hoppas hon kan hjälpa mig komma ur den här sörjan lite.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg när jag googlade på "Kandidatexamen i sociologi". Jag tror att vi läser samma kurs! Distans från Lund eller hur :-)
    Sitter själv med Goffman nu och försöker få ihop fältstudien...
    Mvh Elisabeth Fagerholm

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth! Låter som vi går på samma kurs, ja. Kul! :) Ska du också läsa kandidatkursen till hösten? Läser du något annat också?

    SvaraRadera