12.10.09

Brudklänning

Här är lite bilder på brudklänningen. Har lite idéer och tankar på hur jag ska ändra den (måste först och främst korta den eftersom jag är kortare än min syster, och sen förmodligen lägga ut den över livet, men det gör jag 2-3 veckor innan så jag är säker på min egen omkrets först), då jag egentligen inte vill ha en helvit klänning. Funderar på att sy dit ett brett (~7 cm?) sidenband i brunt precis under bysten, för att dela av lite. Och om jag hittar nåt genomskinligt brunt tyg, kanske ha ett lager över kjolen (under sidenbandet) och två lager över bysten (över sidenbandet). Ska inte ha axelbanden, slöjan eller handskarna, utan jag kör på bolero istället. Hemmagjord eller köpt återstår att se.

(klickbara bilder som vanligt)

1 kommentar:

  1. brunt siden band under bysten och en brun bolero då kankse.. låter fint enligt mig!

    SvaraRadera