11.9.09

Ajaj

Var ute och köpte skor med stålhättor på igår (mina kängor är i Sverige) eftersom jag skulle börja voluntärarbeta idag och det är ett säkerhetskrav att ha sådana skor på sig. Och vad händer när jag kommer hem och ställer mig i köket? Jo, jag tappar en bruk på min ena pektå. Har jag skorna på? Nej. Resultat:


Gissa hur skönt det känns?.. Och när jag ändå är igång med småmysiga grejer, såhär såg mina fingrar ut efter lite trädgårdsarbete idag:


Grön-svarta, alltså. Heh. Men jag är faktiskt väldigt nöjd med dagen, alla var trevliga som vanligt och jag och Rachel snackade i 1½ h som "intervju" när det egentligen skulle hålla på en halvtimme. :P Fick sedan klippa till och binda upp tomatplantor, sätta upp varningsskyltar för getingbon och rengöra ett grillgaller som inte blivit tvättat sen Jesus dog. Hederligt dagsarbete, alltså. Men bäst av allt var alla underbara människor som jobbar och voluntärarbetar där. <3 Fredagar kommer nog bli min favoritdag, lätt!

Snart ska vi ut och käka med James' pappa och styvmamma och imorgon står bbq på schemat, ute på Canvey Island där Aarons föräldrar har ett hus (fast de är inte hemma denna helgen), på söndag ska vi försöka göra en klassisk sunday roast tillsammans med A&A. Hoh.

Och just ja, mina böcker kom idag, perfekt! :D Ska försöka klämma in lite pluggande nånstans i helgen också. Wääh, nu sa James att hans pappa kommer om 20 min(!), dags att fixa hår och smink. :S

1 kommentar:

  1. Nu blir jag avundsjuk! Jag vill också påta i jorden.. Jag fullkomligt älskar den där känslan av skitiga händer efter en dag bland blommor och jord. Så fort det blir liiite kallare ska mina thaibär få flytat över till en större kruka och balkonglådorna fyllas med vinterväxter.

    SvaraRadera