28.9.09

Helgen

Har haft fullt upp och inte hunnit skriva nånting här, och inte tycks bluetoothfunktionen på datorn fungera heller, så jag kan inte lägga upp några foton. :/

Men iallafall, i fredags var jag som sagt på GT och det var lika underbart som alltid. Klämde mig in i en halvdagskurs i manual handling på förmiddagen (tjoho, andra UK-certifikatet till mitt CV!) och eftermiddan varvades med småprat på fika-trädäcket och att hacka sönder större bitar av jord till mindre bitar ute i grönsakslandet. Norpade även åt mig ett ordentligt ansökningsformulär till den där tjänsten jag nämnde, deadlinen är 7e okt. Jag tror inte jag kommer få jobbet dock, eftersom jag har så pass bristande erfarenhet just nu, men jag hoppas på en intervju och att ligga bättre till inför nästa jobbtillfälle.

På kvällen åkte vi över till James farfar för fish & chips, och vi passade även på att visa en massa bilder från våra utflykter i Devon, safariparker, Stonehenge, London och Sverige. Allt det där hann vi med i maj i år, helt otroligt. :D Hur kul som helst, jag hoppas vi kan komma iväg på lite fler äventyr i höst och vinter, även om kassan börjar sina rejält nu.

Lördag förmiddag/lunch störtdök jag igen, och fick kämpa för att hålla panikattacken borta. Men jag lyckades rycka upp mig när James var tvungen att åka iväg en stund för att hjälpa en kompis att flytta, och jag tvingade mig själv att tvätta, diska, klä på mig och sminka mig och aktivt förtränga. Det funkade, och på eftermiddan stack vi till Village Green, en parkfestival med betoning på konst, här i Southend. Där lyssnade vi på bl.a. Billy Bragg och mötte upp en massa vänner och hade hur kul som helst; verkligen en lyckad kväll! Pensionärer som vi är så åkte vi hem redan innan nio på kvällen och störtade ner i sängen vid tiotiden.

Efter ungefär 12 timmars sömn så segade vi oss upp på söndagen, som James jobbade bort, och jag pluggade bort. På kvällen lagade vi middag och tittade på film och bara mös, med levande ljus. <3

Och så idag, då. Har pluggat lite till och ringt Swedbank för att fixa nytt VISA-kort. Ska kontakta den lokala voluntärsbyrån ang ett annat uppdrag och locka de rastaflätor jag gjorde förra veckan, åt min kund som kommer på torsdag. Och sen plugga lite till. Sen ska jag givetvis kolla nya avsnittet av Desperate Housewife, samt kika på pilotavsnittet av FlashForward för att se om det är nåt att ha. Känns skönt att ha saker att göra, det är lättare att hålla tristessen borta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar