23.9.09

Pepp, pepp?

Idag är en sån där seg dag igen. James jobbar över för tredje dagen i rad och kommer inte hem förrän vid 8-tiden ikväll. Jag har flätat klart allt löshår och kollat på alla serier jag har laddat ner, och gjort en del skolarbete. Ska göra lite mer innan han kommer hem, men det är 4 timmar tills dess. Fyra! Jag har redan varit ensam i 8 timmar och håller på att krevera.

Nej, nu måste jag tänka positivt, jag vill inte dra ner mig själv i nåt självömkansträsk. Vad har jag att se fram emot? Kaffe strax. Att läsa poesi och om litteratur. Kanske dra fram symaskinen? (Vem försöker jag lura? Det har jag varken energi eller inspiration nog till just nu.) Hmm. Imorgon! Då blir det roligare, ska nämligen till Growing Together igen då, för en Health & Safety-kurs. Och så som vanligt på fredag. Det botar nog ensamheten lite. Och på lördag är det Village Green 2009.

1 kommentar:

  1. Du skulle bott i Eksjö, då hade du kunnat komma över och hängt med oss. :p

    SvaraRadera