8.9.09

Visa ord

Vi människor är alldeles för duktiga på att sätta upp onödiga hinder för oss själva. Skippa orden “OM” när du tänker. Det finns inget som heter att “livet vore bättre OM ..” Man blir inte mer framgångsrik eller älskad för att låren är smala eller magen är platt. Och du kommer inte att gilla dig själv mer då, vi människor är mer komplicerade än så, jag lovar. Ställ dig framför spegeln och tänk på hur häftig din kropp är istället och att du är glad över att den är frisk. Det gör jag, varje dag. Min kropp är fantastisk!

Orden här ovanför är inte mina, men de passar precis ihop med min livsfilosofi. Vem som skrev dem? Blondinbella. Ni som tror att hon är en ytlig bimbo har nog inte läst hennes blogg. Det är klart att man kan hitta pinsamma gamla inlägg i den, hon har trots allt haft den sen 2005, dvs sedan hon var 14-15 nånting(!). Vem skrev/talade inte före man tänkte, då? (Och fortfarande..)

Jag började läsa hennes blogg i slutet av förra året, för att få mig ett gott skratt. Men gud så fel jag hade; tjejen hade ju faktiskt hjärna och amibtioner och stod för ett sunt och smart ideal. Och hon vågar tala öppet om känsliga saker som inte ens många vuxna talar ut om, som t.ex sin passion för politik och sin panikångest. Hon må ta sig ut på djupa vatten ibland, men hon har argument som håller henne flytande.

Det är inte ofta jag brukar prisa andra, men jag borde verkligen skärpa mig med det. Både att ge komplimanger och ta emot. Så, här är ett staplande försök; läs Bellas blogg och ät upp era fördomar till frukost.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar bella!

    http://marnelia.blogg.se/2009/april/blondinbella.html

    SvaraRadera
  2. jag k a n i n t e läsa den!!! Jag vet inte varför...jag läser kristins istället...det håller mig flytande om natten! ^.^ ((fast hon bara är en cynisk bittefitta! Hepp, inga fördommar här inte!))

    SvaraRadera