6.9.09

Growing Together

Igår var jag med och hjälpte till på den öppna dagen på James jobb. :) Det var jättekul och alla var hur trevliga som helst. Har redan träffat/känner chefen och en till ur den fasta personalen, så tillsammans med James så känner jag alltså halva den fasta personalstyrkan redan, men nu fick jag träffa resten och en massa andra voluntärer och temporärt anställda.

Jag ska hjälpa till varje fredag och eventuellt nån eftermiddag här och där. Vet inte exakt vad jag ska göra än, men min tanke är att jag ska få komma ut och bli mer social, så vad det än blir så blir det nog bra. ;) Själva företaget heter Growing Together och är knytet till ett annat företag som heter Trust Links, vilket hjälper folk som har/har haft mentala sjukdomar att komma ut i arbetslivet igen (de anställs i en 4-månadersperiod i taget av företaget). Just Growing Together arbetar med trädgårdsarbete, som att odla bl.a. rotfrukter och blommor, som allmänheten får komma dit och köpa. De åker även ut till folks trädgårdar och röjer upp och planterar träd och blommor och sådär. James är teamledare för det ena (och tills alldeles nyss, det enda) teamet, vilket betyder att han åker ut till kunders trädgårdar tillsammans med en temporärt anställd eller voluntär, vilket han gör flera gånger om dagen, så han är sällan på själva GT-trädgården.

James brinner verkligen för det han gör och det är en av alla miljoner anledningar till varför jag älskar honom. <3

Oss två igår.

1 kommentar:

  1. Hans jobb låter lite som ett drömjobb :-) Jag hade åxå velat jobba med nåt sånt, pilla med växter och odla saker:-) Mysigt!
    Den lilla hippin innom mig vacknar ibland...

    Kul att du kan få va där lite å hjälpa till :-)
    Thina

    SvaraRadera