15.9.09

Bortskämd

James stod i köket i ungefär 1-1½ h igår och gjorde Shepherd's Pie åt oss, när jag kom ut i köket hittade jag detta:


Det står "7 m" och sen ett hjärta. Tydligen var det vår 7-månadersdag igår, vilket jag helt glömt bort. Kände mig jättedum, så nu får jag försöka komma ihåg och överraska honom nästa månad. :P Efter jag ätit pajen mådde jag dock jätteilla, så jag fick sluta kolla på filmen vi hyrt och gå och lägga mig. :/ Det är svårt att inte hoppas på något bakomliggande, men det kan mycket väl vara pga att jag inte ätit på länge, och sedan i princip halsade massa mat. ;P

James kan förresten räkna till 10 helt utan fusklappar nu, så ikväll ska jag lära honom elva, tolv och tretton -eller kanske bara elva och tolv, för att sedan lära alla "ton-tal" på en gång? Får fundera på det. Ska försöka få upp lappar i lägenheten också med namn på alla objekt (dörr, vägg, bokhylla, bord, soffa, etc..). Men fram tills dess är det plugg som gäller, känner att den där tråden jag skapade igår (se föregående inlägg) peppat till mig och idag ska jag nog kunna läsa ut min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar