13.9.09

Sunday, tidy Sunday..

Roll on the slappsöndag! :D Efter att vi tog oss hem från Canvey så har vi städat non-stop. Jag rev till och med upp den missfärgade plastmattan i badrummet, till förmån för ett blåmelerat kakelgolv där under. Efter att ha skrapat/tvättat bort tejp och skit och tvättat golvet så ser det faktiskt helt ok ut. :) Har tyvärr ingen före-bild, men plastmattan var vit (eller ja, gulfläckig..) med svarta, diagonala fyrkanter på.

Ignorera den smutsiga badrumsmattan, tack.

Vi har även gjort oss av med vårt åbäke till tjock-TV och har nu en behändig platt-HD-TV (=mer rum att utföra Wii Fit-övningar på). :)

Just nu är Coco ute och köper mat till middagen (klassisk sunday roast) och hyr film, sen blir det mysdag för hela slanten. Eller möjligtvis lite plugg också, men det är också mysigt. :D

Nästa vecka måste jag till banken och fixa bankkonto, sy fast en ny dragkedja i tältet vi lånade till Epping Forest (och pajade :P), sy in ett par jeans, gärna börja skrapa bort medaljongtapeten i vardagsrummet och såklart plugga, plugga, plugga. Psykologikursen verkar ha skärpt till sig nu; 3 veckor efter kursstart har de bytt ut kursansvarige och idag kom en kurshandledning ut. Har ju redan böckerna och börjat läsa och anteckna, så jag kör vidare på psykologin nu. Men glöm att jag nånsin tar en annan kurs på den högskolan..

2 kommentarer:

  1. Härligt med röj! :) Gött att du lyckas, det gör iinte jag! Jag har inte mindre än ått...aa NIO stora flyttkartonger (och några små, och några klädsäckar..) i SOVRUMMET vilket är lagom dammigt.. De måste bort, men det är sjukt mycket jobb och jag blir tokblockerat så fort jag tänker på det.. Måste läsa fler inlägg som detta för att jag ska Ta Tag! :)

    SvaraRadera
  2. Jennie, det här är nog första gången sen jag var 8 som jag inte bor bland flyttkartonger i varje rum. ;P Tricket är att rensa, rensa, rensa och i slutändan lämna allt i ett annat land, utom två väskor fullproppade med kläder. ;)

    SvaraRadera