1.9.09

Sifferkonst

Heehee, jag försöker lära James räkna till tio på svenska. :D <3

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte det var rooooligt och tittade två gånger på raken! Fast han är duktig! :)

    SvaraRadera
  2. haha, gulligt! när jag läste i din bilddagbok att du höll på att lära din blivande make svenska tänkte jag genast att jag skulle vilja se ett filmklipp, men det hann jag ju inte ens efterlysa om. uppdatera gärna om hans framsteg. tycker han det är svårt? är det ett knepigt språk att lära sig, eller vad tycker han?

    SvaraRadera
  3. Lollo - Absolut, kommer fler grejer i framtiden. :D

    Han har inte lärt sig så mycket än, så han vet inte än. ;P Men jag tycker att svenska verkar rätt svårt att lära sig, nu när jag ser på det på ett annat sätt. Ord som man tar för givet, som uttalet av "kärlek"; hur förklarar man det? Och stavningar som "och" och "också"?

    SvaraRadera
  4. Han låter som keno-gubben! :D (Med andra ord, han prata gotländska. :P)

    Tips från en amerikan som vill lära sig svenska: Lär honom olika ljud först. Som rullande R och olika sch-ljud. Tydligen så är det svåraste med svenska att vi har så konstiga ljud. :) (Vet iofs inte om det gäller britter också, men min logik säger att det borde det. Sen kanske man är lite mer motiverad om man är förlovad med en svensk än om man bara träffar en hög svenskar en gång per år. ;P)

    SvaraRadera