6.9.09

Into the Wild


Igår när vi kom hem lagade James en underbar middag och vi tittade på Into the Wild, en film jag redan sett en gång och ville visa honom. Det är en helt fantastisk film som jag skulle vilja rekommendera alla att se. Inte bara för musiken och själva miljöernas skull (även om bara de egentligen är anledning nog), utan för att historien är så stark och berör både ditt hjärta och sinne. Jag vill inte berätta för mycket, men filmen är baserad på en sann historia om Christopher McCandless, som efter sin examen skänker alla sina besparingar till välgörenhet och beger sig ut i Amerika för att hitta friheten och att leva i ett med naturen.

Jag vill inte avslöja mer än så, och riskera att vinkla ert sätt att se på filmen, ifall ni nu inte redan sett den. Men se se se om ni inte gjort det! Jag lovar att den rör runt i ert huvud på fler än ett sätt, och kanske till och med lämnar ett permanent avtryck.

2 kommentarer:

  1. den är så grymt bra.. fastnade helt stenhårt i den :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ska definitivt se den! :)

    SvaraRadera