1.9.09

Skolstart!

Sådär ja, nu verkar äntligen mina kurser dra igång -skönt! :D Psykologikursen borde startat i måndags förra veckan, så jag började precis titta mig omkring efter nya kurser att efteranmäla mig till nu imorse (genusvetenskapskursen på Göteborgs Universitet kittlar fortfarande..), efter att det varit knäpptyst från skolans sida och folk börjat klaga öppet i forumet. Men i sista sekunden så kom ett PM från kursansvarige ut och har nu mjukstartat med en uppgift som går ut på att vi ska skriva om vår syn på psykologi på ½-1 A4-sida och lämna in nu i eftermiddag. Sociologikursen drog också igång idag och vi har till den 16e på oss att lämna in första uppgiften (ungefär detsamma, fast om sociologi, och med hänvisningar till kurslitteraturen samt att den ska vara på 2-4 sidor..). Har fortfarande inte bestämt mig ifall jag ska ta min kandidatexamen i psykologi eller sociologi än, även om det lutar åt det senare.. Så dessa kurser kan mycket väl vara det som avgör. Spännande! Hoppas bara min beställning från Bokus kommer nu i veckan så jag kan dra igång med sociologikursen snarast möjligt.

Så, vad har annars hänt? Igår var det ju helgdag och vi passade på att tvätta och städa lite, och på kvällen kom Alice över och jag fick chansen att babbla på svenska i några timmar. :P Ska över till henne idag och leka lite med håret igen, är det tänkt. Funderar på att gå till banken också och fixa ett konto (kanske inte just idag dock, dagen efter en långhelg, mtp hur köerna brukar se ut bara på vanliga vardagar..) då jag lyckats slarva bort mitt VISA-kort.. Som tur var har Alice också Swedbank, så jag får föra över pengar till henne via internetbanken som hon kan ta ut åt mig tills jag fixar nytt kort när jag åker till Sverige igen i november. Tror det är tredje gången jag får ett nytt kort (de två första gångerna pga avmagnetisering), börjar kännas lite pinsamt nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar