9.9.09

Maktlös

Jag är så grymt besviken på min psykologikurs på Dalarnas Högskola och jag försöker nu hitta en ledig studieplats på en annan kurs som jag kan byta till. Men alla intessanta kurser är ju fullbokade sen i våras och att köpa ny studielitteratur kommer både ta tid och kosta pengar.

Jag var så himla peppad inför pluggandet i höst, ska ju till och med läsa 150% denna terminen, men den här kursen har verkligen slitit ner min motivation på golvet och stampat på den, vilket såklart även påverkar min andra kurs som, trots att den är hur intressant som helst, dammats ner och tappat sin glans.

GAH! Jag avskyr att vara såhär maktlös. Jag är beroende av studiemedlet och kan inte bara hoppa av och skita i Dalarnas Högskola av principsak, även om det är det jag allra helst vill. Nej, nu måste jag jaga en ny kurs som låter någorlunda intressant och byta mitt CSN så att det baseras på den kursen, och läsa ikapp det jag missat (för normala kurser hade haft åtminstone en seriös arbetsuppgift hittills) och lägga ut ett par tusen på studielitteratur som jag kommer få vänta minst två veckor på. Jag är så arg att jag skulle kunna börja gråta just nu.

Läs aldrigHögskolan Dalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar